2011. november 25., péntek

TriggerMassage

Most hétvégén volt vége egy nagyon érdekes kurzusnak, mely a triggerpontok kezeléséről szólt. Csíky Feri kollégám tartotta. Már voltam ennek a tanfolyamnak egy korábbi változatán 3 éve, és akkor is jó eredményeket értem el a módszerrel a munkámban. Most kibővült, rendszereződött bennem ez a tudás, és máris használtam "élesben" is a tanultakat.

Adott egy 58 éves hölgy, aki történetesen az anyukám. Régóta küzd jobb váll panaszokkal, dacára minden tornának, kezelésnek, gyógyszernek. A kineziológiai tapaszolással jó eredményeket értem el nála, de mégis mindig visszaromlik az állapota. A jobb váll mozgásai beszűkültek, az előre emelés (flexio) kb. 150 fokig ment,  oldalra emelés (abductio) max. 80 fokig.

Ma triggerpontokat keresgéltem a vállöv és a váll környékén, találtam is jó párat. Komolyabb kisugárzó fájdalmat a delta izomban talált pontoknál érzett, illetve a triceps területén is volt egy nagyon aktív pont. Emellett a m. supraspinatusban (a lapockatövis feletti izom) találtam triggerpontot, és a nyakán is kerestem, mivel régóta ismert nyaki porckorong sérve van.

Eredmény: Kar előre emelés 170 fok, oldalra 120 fok. 10 perc alatt :)

A pontokat ú.n. cross tape-el megragasztottam (ez egy speciális kis tapasz, kifejezetten triggerpont kezelésre megalkotva), és kiadtam a házi feladatot, hogy magának kezelgesse a pontokat napjában többször. A további eredményekről majd beszámolok.

Fénykép most sajna nem készült, egyrész az én feledékenységem, másrészt a hölgy szégyenlőssége folytán. De legközelebb nem marad el az sem.

A TriggerMassage képzésről bővebben itt: http://csikysystem.hu/index.php?page=triggermassage/triggermassage

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése