2013. január 12., szombat

AquaRelaxáció tapasztalatok (víziszonyos kislány)

A Watsu egy meleg vízben történő relaxációs, gyógyító, felszabadító masszázs. Harold Dull nevéhez fűződik, aki az 1980-as években alakította ki ezt a módszert.

Tavaly szeptemberben elvégeztem Nagy Boglárkánál (auroville.hu) az AquaRelaxáció nevű tanfolyamot. Bogi Watsu terapeuta, és ezen a tanfolyamon az alpokat tanultam meg tőle.  Ez csak az első pár lépés ezen az úton, sok száz óra kell, mire valakiből terapeuta lesz.

Számomra a képzés lélegzet elállító élmény volt, nehéz szavakban összefoglalni milyen érzés Watsut mind adni, mind kapni.

Harold szavai a Watsuról:

"A meleg víz ideális közeg a test felszabadítására.
Valaki a karjában tartva lebegtet a vízben, amely gyengéden megemel minden alkalommal, amikor lélegzetet veszel, melege átjárja és elolvasztja testedben a feszültséget. Az ellazultság egyre mélyebb szintjére sodródsz, amint a tested kinyújtóztatva egyre szabadabbá válik. A Létezés egy olyan szintjére folysz el, ahol mély boldogság, béke és teljesség vár, ahol a feszültségek és traumák okain már nem uralkodhatnak feletted.
Ez a Watsu.
És a Watsut adni éppoly öröm, mint kapni.
Meleg vízben lebegtetsz valakit. Engeded, hogy tested mélyebbre süllyedjen, miközben kilégzel, és érzed, ahogy a víz mindkettőtöket visszaemel, amint beszívod a levegőt. Ahogy tested egyre inkább szabadabbá válik, mozgásod egyre inkább hullámszerűvé alakul, olyan hullámzássá, amely szabaddá ringatja azt, akit a karodban tartasz, miközben egyik nyújtás a másikba áramlik át. Lassú tánc ez, amely körbefolyja a mozdulatlanság pillanatait.
Ez a Watsu öröme.
Ez az öröm éppúgy elérhető mindazok számára, akik a Watsu legegyszerűbb mozdulatait tanulják, mint azoknak, akik a technikák teljes tárházának mesterei."

Tavaly óta többet gyakoroltam felnőtteken, és legutóbb egy gyermeket is kezeltem szuper eredménnyel. Erről mesélek most egy kicsit:

V. egy 5 éves kislány, akit egy tábor folyamán ismertem meg. A vizes terápiánál nagyon félt a kisasszony, úszógumit és karúszót kellett rátennünk abban a vízben, ahol egyébként leért a lába. Ezzel együtt is nagyon sírt a vízben, pánikolt. 3 nap küzdelem után végre eszembe jutott, amit a Watsu képzéseken tanultam. Kipróbáltam vele, és már az első pillanatban látszott, hogy sikeres lesz a próba. A Watsu alaptartása és a lélegzetünk összekapcsolása megnyugtatta őt, levehetem róla az úszógumit. Hátradőlt a karomban, becsukta a szemét, és teljesen ellazult.Érezte, hogy a víz a barátja. Következő nap az óra elején vittem be magammal 5-6 percre, majd ezen az órán már karúszó és úszógumi nélkül volt bent a vízben, és egyszer sem sírt. A 3. napon is az óra elején ringattam kicsit, ezután ő jókedvűen csinálta végig a vizes órát, a végén nagyot játszott a többiekkel, és már akkor sem sírt, amikor vizes lett az arca.

Számomra újra totálisan megdöbbentő volt, hogy mennyire működik ez a terápia, 3x5 perces kezelés során is. Hatalmas élmény volt mindkettőnknek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése